CB

Zo’n 150 jaar geleden werd het zogeheten “Bestelhuis van den Nederlandschen Boekhandel” opgericht als logistieke oplossing voor de boekensector. Tegenwoordig staat het bedrijf beter bekend als CB, dé logistieke expert voor zowel de media als de healthcare-sector. Ruim 800 professionals leveren er diensten op het gebied van logistiek, e-fulfilment, e-bookdistributie en financiën- en informatievoorziening.

Bijdragen aan het succes van CB

Niet één, maar zelfs twee keer zorgde Online Marketeers voor tijdelijke versterking bij CB in verband met een (zwangerschaps)verlof. In deze twee perioden brachten we de volledige online marketingstrategie van CB en het label Hulpmiddelbezorgd in kaart en realiseerden we een aantal optimalisaties.

Focus op online

Bij CB is er altijd wat te doen. Van interne tot externe communicatie, online en offline. Door de inzet van een allround online marketeer van Online Marketeers was het nu mogelijk om meer aandacht te besteden aan de online communicatie. De eerste verbeterslag was snel gemaakt; de plannen voor de optimalisatie van de website van CB, gemaakt door onze partner Hello There!, lagen namelijk al klaar. Met een paar slimme tweaks kon de vernieuwde website snel gelanceerd worden.

Marjan van der Zee

Manager Marketing en Communicatie

"Anne van Online Marketeers leefde zich snel in in onze markten. Zij wist onze online projecten naar een hoger niveau te tillen. Vooral op het gebied van social media en SEA voerde zij grote verbeteringen door."

Een social mediastrategie voor de lange termijn

Social media werd bij CB wel bijgehouden, maar de berichten hadden nog geen specifieke focus. Met onze social mediastrategie op basis van de verschillende doelgroepen per kanaal kunnen er nu gerichte berichten worden geplaatst om de doelgroepen op de juiste manier te bereiken. Per kanaal is er nu een slimme contentstrategie die ook na dit traject door de medewerkers van CB kan worden gebruikt.

Branding via online campagnes

In de mediasector is CB een gevestigde naam en dé logistiek dienstverlener als het om boeken gaat. Enkele jaren geleden voegde CB de logistieke dienstverlening voor de healthcare-sector aan haar portfolio toe. Prioriteit één binnen deze sector: naamsbekendheid. Om dit te verwezenlijken maakten we onder andere zoek- en displaycampagnes in Google Ads aan. In aanvulling hierop verspreidden we de campagne “Handle care with care” via LinkedIn Ads.

Snel resultaat met CRO

Naast de werkzaamheden voor CB namen we ook de online strategie van het label Hulpmiddelbezorgd, een leverancier van o.a. incontinentiemateriaal, onder de loep. Uit onze analyse bleek al snel dat de bezoeker niet tot het beoogde doel kwam. Daarnaast werd één van de conversiedoelen, het aanvragen van een proefpakket, afgeschaft. Tijd voor een conversie-optimalisatie-analyse dus! Hieruit bleek dat er nog veel winst te halen viel op het gebied van conversieoptimalisatie. Met de aanpassingen die we op basis hiervan doorvoerden steeg het aantal aanmeldingen aanzienlijk!

Nieuwsgierig geworden?

Gaat jouw (online) marketeer binnenkort met verlof en kun je dus wel wat versterking gebruiken? Of ben je na het lezen van deze case benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Onze online marketingspecialisten staan voor je klaar!

 

Wij werken o.a. voor

Cases

ANWB – 82,5% stijging in organisch verkeer

Aan Online Marketeers de vraag om de online vindbaarheid van de ANWB te optimaliseren met Search Engine Advertising (SEA). Belangrijke eis? De specialisten moeten direct aan het werk kunnen. Onze senior SEA-specialisten schuiven snel aan.

Het complete verhaal

ArxGroep – Stijging in leads van 894%

De ArxGroep bedenkt en creëert digitale oplossingen voor vastgoedprofessionals. Steeds meer diensten, producten en transacties kunnen daardoor volledig online en digitaal afgehandeld worden. De ArxGroep zet zich in om ingewikkelde en tijdrovende processen eenvoudiger te maken door middel van slimme technologie.

Het complete verhaal

GGN – +68% nieuwe klanten

GGN haakt Online Marketeers aan om haar online incassodienstverlening in de markt te zetten. We maken de website van GGN beter vindbaar in zoekmachines en zetten advertentiecampagnes op in Google. Het doel? Nieuwe klanten werven.

Het complete verhaal

Jetmail – +40% conversies

Online Marketeers is ingeschakeld om de online zichtbaarheid van Jetmail te verbeteren en meer bekendheid te verkrijgen via de social media kanalen en daarmee ook het aantal offerte aanvragen via de website te verhogen.

Het complete verhaal

Kardex Remstar – Verdubbeling leads

Een groot magazijn, inkomende bestellingen en hoge verwachtingen rondom levertijden. De automatische opslag- en orderpicksystemen van Kardex Remstar bieden uitkomst. Wij worden ingeschakeld om de internationale marktpositie van Kardex te versterken.

Het complete verhaal

Sunweb – Flexibele inzet van SEA-experts

Online Marketeers stapt aan boord op het moment dat er behoefte is aan extra capaciteit. Daarnaast wil Sunweb ook groeien. Duitsland in het bijzonder wordt gezien als groeimarkt. Er liggen volop kansen. Tijd om die ambitie om te zetten in actie!

Het complete verhaal

VNO-NCW – Sturen op kwalitatieve bezoekers

VNO-NCW heeft Online Marketeers ingeschakeld vanwege onze expertise op het gebied van online marketing. Wij nemen de structurele uitvoering van alle online marketingwerkzaamheden voor onze rekening.

Het complete verhaal

Contact

Schakel ook een online marketeer in!

Kim van Gils - van der Velden

Managing Consultant Breda