Jetmail

Jetmail is Europa’s grootste direct mail en transactiemailbedrijf. Zij nemen graag alle zorg uit handen als het gaat om het versturen van een oude vertrouwde mailing via de post, maar ook voor het versturen van post met een hoog vertrouwelijkheidsgehalte zoals facturen en loonstroken. Jetmail voldoet hiervoor aan vier belangrijke ISO-normen. In hun gigantische productiehal wordt het gehele traject verzorgd: printen, vouwen en snijden, couverteren, sealen en verzenden.

De uitdaging van Jetmail

Terwijl de markt voor reguliere post steeds kleiner wordt, merkt Jetmail juist een groei in de vraag naar outsourcing van transactiemail. Opmerkelijk is dat er een revival van print lijkt plaats te vinden, omdat merken met direct mail meer opvallen dan alleen digitale berichtgeving. Via print lokken ze klanten effectief naar hun website.

Online Marketeers is ingeschakeld om de online zichtbaarheid van Jetmail te verbeteren en meer bekendheid te verkrijgen via de social mediakanalen en daarmee ook het aantal offerte-aanvragen via de website te verhogen.

Branding via online campagnes

Aan de hand van de customer journey van de klant zijn we gestart met het opzetten van een online marketing- en contentstrategie en de implementatie ervan. Hiervoor is de doelgroep in kaart gebracht en is er een zoekwoordenonderzoek gedaan naar relevante zoekwoorden waar veel op gezocht wordt in Google.

 

Online Marketeers plant wekelijks social mediaberichten in en zorgt zo voor meer online zichtbaarheid via de social mediakanalen. Naast social media zetten we ook display en paid search advertising in via Google Ads, waardoor het bereik aanzienlijk is vergroot.

 

Om ook de naamsbekendheid te vergroten, worden display advertenties vertoond aan mensen die affiniteit hebben getoond met direct mailing of transactiemail. Daarnaast worden advertenties getoond aan mensen met overeenkomstige kenmerken als die van websitebezoekers.

Websiteverkeer

Door middel van remarketing bereikt Jetmail met display banners websitebezoekers die eerder specifieke pagina’s van de website van Jetmail hebben bezocht. Ook op het moment dat geïnteresseerden actief op zoek zijn naar bedrijven die hun direct mail of transactiemail kunnen verzorgen, is Jetmail zichtbaar met advertenties in de zoekresultaten van Google.

De resultaten

Door actief aanwezig te zijn op de social kanalen, de strategische inzet van Google Display (remarketing) campagnes en Google Search Ads is het websiteverkeer aanzienlijk toegenomen. Zo steeg het aantal websitebezoeken met ruim 47% in 2019 t.o.v. 2018. Het aantal conversies is met bijna 40% gestegen in 2019 t.o.v. 2018.

Door meer in te zetten op branding (display advertising) en betaalde zoekresultaten (Google Ads) is niet alleen het verkeer toegenomen via deze kanalen, maar is het aantal gebruikers dat de website direct bezocht door de URL in te typen en via gratis, organische zoekresultaten gestegen. Zo is direct verkeer met bijna 35% toegenomen en het verkeer via Google zoekresultaten met 24% in 2019 ten opzichte van 2018.

(Gebruikers 2019 (blauw) vs. 2018 (oranje))

 

Nieuwsgierig geworden?

Ons team van allround online marketeers en specialisten staat voor je klaar. We kunnen niet wachten om jouw online ambities te realiseren. Ben je klaar voor jouw volgende stap in online marketing? Neem vandaag nog contact met ons op.

 

 

Cases

ArxGroep – Stijging in leads van 894%

De ArxGroep bedenkt en creëert digitale oplossingen voor vastgoedprofessionals. Steeds meer diensten, producten en transacties kunnen daardoor volledig online en digitaal afgehandeld worden. De ArxGroep zet zich in om ingewikkelde en tijdrovende processen eenvoudiger te maken door middel van slimme technologie.

Het complete verhaal

ANWB – 82,5% stijging in organisch verkeer

Aan Online Marketeers de vraag om de online vindbaarheid van de ANWB te optimaliseren met Search Engine Advertising (SEA). Belangrijke eis? De specialisten moeten direct aan het werk kunnen. Onze senior SEA-specialisten schuiven snel aan.

Het complete verhaal

CB – Social strategie voor de langere termijn

Niet één, maar zelfs twee keer zorgde Online Marketeers voor tijdelijke versterking bij CB in verband met een (zwangerschaps)verlof. In deze twee perioden brachten we de volledige online marketingstrategie van CB en het label Hulpmiddelbezorgd in kaart en realiseerden we een aantal optimalisaties.

Het complete verhaal

GGN – +68% nieuwe klanten

GGN haakt Online Marketeers aan om haar online incassodienstverlening in de markt te zetten. We maken de website van GGN beter vindbaar in zoekmachines en zetten advertentiecampagnes op in Google. Het doel? Nieuwe klanten werven.

Het complete verhaal

Kardex Remstar – Verdubbeling leads

Een groot magazijn, inkomende bestellingen en hoge verwachtingen rondom levertijden. De automatische opslag- en orderpicksystemen van Kardex Remstar bieden uitkomst. Wij worden ingeschakeld om de internationale marktpositie van Kardex te versterken.

Het complete verhaal

Sunweb – Flexibele inzet van SEA-experts

Online Marketeers stapt aan boord op het moment dat er behoefte is aan extra capaciteit. Daarnaast wil Sunweb ook groeien. Duitsland in het bijzonder wordt gezien als groeimarkt. Er liggen volop kansen. Tijd om die ambitie om te zetten in actie!

Het complete verhaal

VNO-NCW – Sturen op kwalitatieve bezoekers

VNO-NCW heeft Online Marketeers ingeschakeld vanwege onze expertise op het gebied van online marketing. Wij nemen de structurele uitvoering van alle online marketingwerkzaamheden voor onze rekening.

Het complete verhaal

TPS – Customer journey meets online marketing

Hoe vind je goed gespecialiseerd technisch personeel? Zeker in deze tijd waarin alles geautomatiseerd wordt is het zoeken naar de spreekwoordelijke naald in een hooiberg. De vraag is groot en het aanbod klein.

Het complete verhaal

Videojet – Tijdelijke invulling met een topresultaat

De vraag aan Online Marketeers was om gedurende een half jaar alle online-activiteiten te monitoren, een actieplan op te zetten en de nieuwe digital marketeer mee te nemen in dit plan. Wij kregen hierbij hulp van ons zusterbedrijf Employity.

Het complete verhaal

NKA – Topresultaat dankzij marketing automation

Om de doelstelling van de Nederlandse Kappersakademie te verwezenlijken, is aan ons gevraagd om een slimme online marketingstrategie neer te zetten.

Het complete verhaal

Websitemigratieplan voor Kalibra

De website van Kalibra was aan vervanging toe. Hier hebben wij onze partner Hello There! voor ingesteld. Bij het live zetten van een nieuwe website is een website migratieplan superbelangrijk. Zeker als je je SEO-resultaten wilt behouden.

Het complete verhaal