Wat is het allerbelangrijkst in de wereld van de bedrijfsprocessen? Betrouwbaarheid en veiligheid. Kalibra verhoogt deze essentiële eigenschappen bij een breed scala aan bedrijven en organisaties. Dit doen zij door het kalibreren en valideren van kritische proces parameters en meetmiddelen.
Wat houdt dit in? Dat de meetapparatuur in een operatiekamer perfect is afgesteld. Of dat bijvoorbeeld voeding tijdens de verwerking goed wordt gekoeld, anders moet alles worden weggegooid. Al dat soort elementen worden gecontroleerd en gekalibreerd. Kalibra verzorgt daarnaast ook keuringen, beheer, preventief onderhoud, justering en reparaties. Hiermee bieden zij het grootste dienstenpakket voor kalibratie en validatie op locatie.
De website van Kalibra paste niet meer bij het imago en de marketingdoelen. Formulieren die bezoekers invulden, kwamen niet goed binnen, de tekst was niet meer aan te passen en visueel gezien kon de website ook wel een opfrisser gebruiken.
Het systeem kraakte aan alle kanten, waardoor onze online marketingwerkzaamheden werden afgeremd. Hoewel de bezoekersaantallen stegen, veranderde de conversieratio niet.
Het was wel duidelijk dat de oude website de bottleneck in de funnel was en dat daardoor de online marketingkanalen niet optimaal werden benut. Tijd om Hello There! in te schakelen. Hello There! is één van de labels van Think Yellow en specialiseert zich in digitale oplossingen zoals websites en webshops.
Een nieuwe website bouwen is niet niks, zeker niet voor een bedrijf zoals Kalibra. Er moest onder andere rekening worden gehouden met:
Vanwege de vele voordelen van de samenwerking tussen Think Yellow labels heeft Kalibra Hello There! ingeschakeld voor deze klus. Deze samenwerking beschikt over korte lijntjes en dat schakelt snel en makkelijk.
Doordat wij al een tijd voor Kalibra aan het werk zijn, wisten we precies waar de pijnpunten van de website lagen. Ons advies bestond onder andere uit een volledige websitestructuur en een SEO migratieplan waarin we beschreven hoe de website kon worden omgezet zonder dat er (kostbare) linkjes – en daarmee SEO-waarde – verloren gingen.
Geen websitemigratie zonder migratieplan! Deze belangrijke voorbereiding mag niet ontbreken als je een websitemigratie doorvoert. Hieronder vind je ons stappenplan van hoe het proces er uitzag bij Kalibra en wat erbij kwam kijken. Dit is gedaan om de migratie SEO technisch goed te laten verlopen.
Commercieel Manager
“Voor de eigen dienstverlening is Kalibra ervan overtuigd dat je specialistische werkzaamheden moet overlaten aan diegene die er goed in is. Die heeft daarvoor de kennis en opleiding, de benodigde attributen en de ervaring. Dat is precies de reden, waarom wij onze online dienstverlening overlaten aan Online Marketeers. Zij blijven ons, als geen ander, keer op keer verrassen met wat er allemaal kan, en hoe zij dat feilloos voor ons in weten te richten. Chapeau!”
Het doel van een nieuwe website is natuurlijk niet alleen een visuele/ functionele verbetering, maar je wil uiteindelijk ook hoger in de zoekresultaten van Google komen. Om dit goed te meten, hebben we voor Kalibra de posities van de belangrijkste zoekwoorden bepaald met de tool Ahrefs.
Vervolgens hebben we met de gegevens uit Ahrefs een overzicht gemaakt van ALLE pagina’s. In het geval van Kalibra waren dat er 242. Zo’n overzicht kwam van pas voor alle 301 redirects waarmee we de oude URL’s naar de nieuwe URL’s laten verwijzen.
Hierna is de structuur van de nieuwe website uitgeschreven. Dit heeft gezorgd voor een mooi overzicht om naar de webdeveloper te sturen. Daarnaast geeft het inzicht in welke (oude) pagina’s er overlappen met de nieuwe structuur.
De pagina’s die een andere URL-opmaak nodig hadden of niet meer in de nieuwe structuur pasten, hebben een 301 redirect meegekregen. Dit waren bijvoorbeeld oude nieuwsartikelen en landingspagina’s.
Zodra de website live was, hebben we de resultaten gemeten en met de gestelde KPI’s vergeleken. Hiervoor gebruikten we de data van de oude website. We hebben het maandelijkse resultaat van de oude website vergeleken met de resultaten van 1 maand van de nieuwe website.
We wilden natuurlijk weten welke links Kalibra was verloren. Met een overzicht van alle backlinks die naar de website verwijzen, hebben we dit achterhaald. Hierna hebben we gecheckt of we deze links konden terughalen.
Het overzicht van alle backlinks verkregen we door een uitdraai te maken in Ahrefs. Daarnaast is er een uitdraai gemaakt van alle verwijzende domeinen.
Naast een overzicht van backlinks hebben we ook een overzicht gemaakt van alle 404’s (niet bestaande pagina’s) op zowel de oude als de nieuwe website. Deze hebben we weggewerkt door 301’s toe te voegen of content te schrijven voor die pagina’s.
Ten slotte hebben we een overzicht van alle interne links gemaakt. Wat verwijst naar welke pagina (aantal interne links naar een pagina). Google zal dit merken en zal meer waarde hechten aan de belangrijkste pagina’s.
Naast het ontwikkelen van de nieuwe website wat betreft design en techniek is meteen ook de content van de website goed doorgenomen. Door te kijken naar de customer journey en een zoekwoordenonderzoek is er een contentstrategie opgezet om te implementeren.
De nieuwe content op de pagina’s is gerealiseerd in samenwerking met Kalibra. Om de juiste informatie te verkrijgen, zijn interviews en bestaande documentatie gebruikt. Daarnaast is de content direct geoptimaliseerd voor SEO.
Naast SEO-werkzaamheden houdt Online Marketeers zich wekelijks bezig met het verzorgen van de social berichten, gerichte social advertenties, SEA, display en emailmarketing. Deze middelen leiden allemaal naar de nieuwe website, die nu wél gericht is op het verkrijgen van relevante en kwalitatieve leads.
In samenwerking met Kalibra worden er nu online campagnes opgezet voor het behalen van een aantal zeer gerichte bedrijfsdoelstellingen in specifieke sectoren. Deze campagnes bestaan uit een mix van het aanmaken van landingspagina’s, email marketing, Google Ads en social advertenties.
De nieuwe website en gerelateerde online marketingwerkzaamheden hebben tot nu toe de volgende resultaten opgeleverd:
Ons hele team van specialisten staat voor je klaar. We kunnen niet wachten om kennis met je te maken en jouw online ambities te realiseren. Ben je klaar voor jouw volgende stap in online marketing? Neem vandaag nog contact met ons op.
Aan Online Marketeers de vraag om de online vindbaarheid van de ANWB te optimaliseren met Search Engine Advertising (SEA). Belangrijke eis? De specialisten moeten direct aan het werk kunnen. Onze senior SEA-specialisten schuiven snel aan.
De ArxGroep bedenkt en creëert digitale oplossingen voor vastgoedprofessionals. Steeds meer diensten, producten en transacties kunnen daardoor volledig online en digitaal afgehandeld worden. De ArxGroep zet zich in om ingewikkelde en tijdrovende processen eenvoudiger te maken door middel van slimme technologie.
Niet één, maar zelfs twee keer zorgde Online Marketeers voor tijdelijke versterking bij CB in verband met een (zwangerschaps)verlof. In deze twee perioden brachten we de volledige online marketingstrategie van CB en het label Hulpmiddelbezorgd in kaart en realiseerden we een aantal optimalisaties.
GGN haakt Online Marketeers aan om haar online incassodienstverlening in de markt te zetten. We maken de website van GGN beter vindbaar in zoekmachines en zetten advertentiecampagnes op in Google. Het doel? Nieuwe klanten werven.
Online Marketeers is ingeschakeld om de online zichtbaarheid van Jetmail te verbeteren en meer bekendheid te verkrijgen via de social media kanalen en daarmee ook het aantal offerte aanvragen via de website te verhogen.
Een groot magazijn, inkomende bestellingen en hoge verwachtingen rondom levertijden. De automatische opslag- en orderpicksystemen van Kardex Remstar bieden uitkomst. Wij worden ingeschakeld om de internationale marktpositie van Kardex te versterken.
Om de doelstelling van de Nederlandse Kappersakademie te verwezenlijken, is aan ons gevraagd om een slimme online marketingstrategie neer te zetten.
Online Marketeers stapt aan boord op het moment dat er behoefte is aan extra capaciteit. Daarnaast wil Sunweb ook groeien. Duitsland in het bijzonder wordt gezien als groeimarkt. Er liggen volop kansen. Tijd om die ambitie om te zetten in actie!
Hoe vind je goed gespecialiseerd technisch personeel? Zeker in deze tijd waarin alles geautomatiseerd wordt is het zoeken naar de spreekwoordelijke naald in een hooiberg. De vraag is groot en het aanbod klein.
De vraag aan Online Marketeers was om gedurende een half jaar alle online-activiteiten te monitoren, een actieplan op te zetten en de nieuwe digital marketeer mee te nemen in dit plan. Wij kregen hierbij hulp van ons zusterbedrijf Employity.
VNO-NCW heeft Online Marketeers ingeschakeld vanwege onze expertise op het gebied van online marketing. Wij nemen de structurele uitvoering van alle online marketingwerkzaamheden voor onze rekening.