Kardex Remstar

Een groot magazijn, een flinke voorraad en een voortdurende flow met inkomende bestellingen. De (r)etailer van tegenwoordig heeft het er druk mee. Ondertussen heeft de klant hoge verwachtingen van de levertijden en stelt deze de effectiviteit van magazijnen en distributiecentra op de proef. De automatische opslag- en orderpicksystemen van Kardex Remstar bieden uitkomst. Online Marketeers wordt ingeschakeld om die boodschap te verspreiden. Met een succesvolle online marketingstrategie versterken we de internationale marktpositie van het bedrijf.

Easy picking, packing and shipping

Kardex Remstar is een wereldwijde speler als het gaat om geautomatiseerde opslag- en orderpicksystemen. Het bedrijf optimaliseert de werking van de magazijnen van haar klanten, zodat deze overzichtelijk zijn en er representatief uitzien. Alle systemen van Kardex Remstar zijn ontworpen om de productiviteit te verhogen en arbeidsprocessen efficiënter te laten verlopen. Bovendien helpen ze klanten om slim gebruik te maken van de beschikbare ruimte.

"We helpen Kardex om op het juiste moment in beeld te komen bij zowel potentiële als huidige en oude klanten."

Dat klanten hier blij mee zijn blijkt uit het succes van het bedrijf. Sinds haar oprichting in 1987 heeft Kardex AG, een beursgenoteerd bedrijf met hoofdkantoor in Zwitersland, nu wereldwijd vestigingen in meer dan 30 landen. De centrale marketingafdeling van Kardex in Duitsland beheert alle websites en marketingaccounts.

Hernieuwde focus

Het aantal webshops neemt wereldwijd toe en ook het aantal online verkopen stijgt. Kardex ziet kansen om haar positie als marktleider te versterken en streeft naar winstgevende groei. Maar het ontbreekt het bedrijf aan de nodige capaciteit en specialistische kennis van online marketing. Eind 2017 benadert Kardex ons om de nieuwe online marketingstrategie op te zetten, te implementeren en te beheren.

Kardex Remstar lopende band

Leads genereren én verzilveren

On to the good stuff! Ons werk start met een onderzoek naar de markt van Kardex en haar doelgroep. Hiermee brengen we de doelen en het kader van de opdracht in beeld, waaronder de buyer persona’s en bijbehorende customer journey’s.

Cora van Vliet

Marketingmanager

“Online Marketeers heeft haar belofte volledig waargemaakt. Mijn doel van 50% meer leads in de Benelux is behaald. In 2019 zetten we onze samenwerking met veel vertrouwen voort.”

In het tactisch plan voor 2018 nemen we op hoe we onze strategie gaan implementeren, hoe de planning eruitziet, wat de benodigde capaciteit is en welk advertentiebudget hierbij past.

Dan is het tijd voor de implementatie. We stellen advertenties op Google in, optimaliseren de online content van Kardex voor de grote zoekmachines, zetten in op e-mailmarketing, displaymarketing, LinkedIn Ads en verzorgen de organische content op LinkedIn. Daarmee komt én blijft Kardex Remstar op het juiste moment in beeld komt bij zowel potentiële als huidige en oude klanten.

Doelen behaald en blik vooruit!

Het doel voor 2018 is helder en ambitieus. We willen 50% meer online leads behalen in de Benelux, en dat lukt! De kosten per lead lijven ruim onder het maximum (47% lager). Met de kwaliteit van de online leads zit het ook goed: 90% van de online leads wordt een opportunity. Het minimum dat we vooraf bepaald hebben is 75%. In 2019 formuleren we nieuwe doelen en zetten we de samenwerking met veel plezier voort.

Kardex Remstar conversies optimalisatie

Nieuwsgierig geworden?

Ons hele team van specialisten staat voor je klaar. We kunnen niet wachten om kennis met je te maken en jouw online ambities te realiseren. Ben je klaar voor jouw volgende stap in online marketing? Neem vandaag nog contact met ons op.

Wij werken o.a. voor

Cases

ANWB – 82,5% stijging in organisch verkeer

Aan Online Marketeers de vraag om de online vindbaarheid van de ANWB te optimaliseren met Search Engine Advertising (SEA). Belangrijke eis? De specialisten moeten direct aan het werk kunnen. Onze senior SEA-specialisten schuiven snel aan.

Het complete verhaal

GGN – +68% nieuwe klanten

GGN haakt Online Marketeers aan om haar online incassodienstverlening in de markt te zetten. We maken de website van GGN beter vindbaar in zoekmachines en zetten advertentiecampagnes op in Google. Het doel? Nieuwe klanten werven.

Het complete verhaal

Sunweb – Flexibele inzet van SEA-experts

Online Marketeers stapt aan boord op het moment dat er behoefte is aan extra capaciteit. Daarnaast wil Sunweb ook groeien. Duitsland in het bijzonder wordt gezien als groeimarkt. Er liggen volop kansen. Tijd om die ambitie om te zetten in actie!

Het complete verhaal

ArxGroep – Stijging in leads van 894%

De ArxGroep bedenkt en creëert digitale oplossingen voor vastgoedprofessionals. Steeds meer diensten, producten en transacties kunnen daardoor volledig online en digitaal afgehandeld worden. De ArxGroep zet zich in om ingewikkelde en tijdrovende processen eenvoudiger te maken door middel van slimme technologie.

Het complete verhaal

CB – Social strategie voor de langere termijn

Niet één, maar zelfs twee keer zorgde Online Marketeers voor tijdelijke versterking bij CB in verband met een (zwangerschaps)verlof. In deze twee perioden brachten we de volledige online marketingstrategie van CB en het label Hulpmiddelbezorgd in kaart en realiseerden we een aantal optimalisaties.

Het complete verhaal

Jetmail – +40% conversies

Online Marketeers is ingeschakeld om de online zichtbaarheid van Jetmail te verbeteren en meer bekendheid te verkrijgen via de social media kanalen en daarmee ook het aantal offerte aanvragen via de website te verhogen.

Het complete verhaal

VNO-NCW – Sturen op kwalitatieve bezoekers

VNO-NCW heeft Online Marketeers ingeschakeld vanwege onze expertise op het gebied van online marketing. Wij nemen de structurele uitvoering van alle online marketingwerkzaamheden voor onze rekening.

Het complete verhaal

TPS – Customer journey meets online marketing

Hoe vind je goed gespecialiseerd technisch personeel? Zeker in deze tijd waarin alles geautomatiseerd wordt is het zoeken naar de spreekwoordelijke naald in een hooiberg. De vraag is groot en het aanbod klein.

Het complete verhaal

Videojet – Tijdelijke invulling met een topresultaat

De vraag aan Online Marketeers was om gedurende een half jaar alle online-activiteiten te monitoren, een actieplan op te zetten en de nieuwe digital marketeer mee te nemen in dit plan. Wij kregen hierbij hulp van ons zusterbedrijf Employity.

Het complete verhaal

NKA – Topresultaat dankzij marketing automation

Om de doelstelling van de Nederlandse Kappersakademie te verwezenlijken, is aan ons gevraagd om een slimme online marketingstrategie neer te zetten.

Het complete verhaal

Websitemigratieplan voor Kalibra

De website van Kalibra was aan vervanging toe. Hier hebben wij onze partner Hello There! voor ingesteld. Bij het live zetten van een nieuwe website is een website migratieplan superbelangrijk. Zeker als je je SEO-resultaten wilt behouden.

Het complete verhaal