Nederlandse Kappersakademie

De Nederlandse Kappersakademie (ook wel NKA genoemd) is hét particulier opleidingsinstituut voor kappers en visagisten. De studenten worden klaargestoomd voor het echte werk met praktijkgerichte dag- en avondopleidingen. Daarnaast biedt de NKA masterclasses voor professionals aan, waarmee zij specifieke skills binnen het kappersvak kunnen leren. Maar hoe kunnen zij in een krimpende markt hun leidende positie verstevigen en verder uitbouwen? Daar mocht Online Marketeers zich met veel enthousiasme over buigen.

Right time, right place 

Om de doelstelling van de Nederlandse Kappersakademie te verwezenlijken, is aan ons gevraagd om een slimme online marketingstrategie neer te zetten. Het aanbieden van relevante content op de juiste momenten in de customer journey is hierin een essentieel onderdeel. Hiervoor moet je alleen wel eerst je bezoeker leren kennen. Hiervoor hebben we onder andere de buyer persona’s in kaart gebracht. We kunnen voor de NKA drie types onderscheiden:

 

  1. Potentiële leerlingen voor de dagopleiding (tot 21 jaar)
  2. Potentiële leerlingen voor de avondopleiding (vanaf 21 jaar)
  3. Ouders van potentiële leerlingen voor de dagopleiding (influencers & beslissers)

Per persona hebben we de klantreis met de bijbehorende ‘touchpoints’ in kaart gebracht, wat de momenten zijn dat een potentiële leerling in aanraking kan komen met een boodschap van de NKA. Door de gewenste situatie naast de bestaande situatie te leggen, kunnen we goed zien waar de verbeterpunten liggen. Vanaf het moment dat iemand interesse toont in het volgen van een kappersopleiding tot iemand zich definitief inschrijft voor de opleiding; ieder touchpoint moet immers “on point” zijn.

Automatisch beter

Naast de ontwikkeling van de nieuwe website en huisstijl is de Nederlandse Kappersakademie gestart met de inzet ‘Salesforce Sales Cloud’ en ‘Pardot’. Met deze tools krijgt de NKA inzicht in het aantal potentiële leerlingen (prospects) die naar aanleiding van het intakegesprek met hun studieadviseur daadwerkelijke ‘leads’ worden. Ook kan de NKA nu processen zoals de aanwezigheidsregistratie en examenresultaten automatiseren.

Martijn Abers

Algemeen directeur

"Online Marketeers biedt ons als MKB-bedrijf de mogelijkheid om gebruik te maken van de laatste kennis op het gebied van online marketing. Een betrouwbare partner, die indien nodig, snel kan opschalen. In deze tijd is dat een aanwinst!"

Daarnaast worden de tools gebruikt voor de inrichting van de marketing automation-flow. Denk hierbij aan het op de hoogte brengen van oud-studenten over nieuwe opleidingen en het versturen van persoonlijke aanbiedingen naar klanten van de kapsalons.

De gegevens die vanuit Salesforce worden gegenereerd, worden ook gebruikt in Google Ads. Hierdoor worden er niet alleen automatische regels ingesteld op leads, maar ook op de kwaliteit van de lead, wat uiteindelijk de ROI (Return On Investment) ten goede komt.

Om de ROI nog verder te verhogen, hebben we gebruik gemaakt van doelgroeplijsten. Deze zijn gebaseerd op het stadium van de customer journey waarin de bezoeker zich bevindt. Door de bezoeker in te delen in een bepaalde categorie, kunnen we de advertentie compleet aanpassen op de informatiebehoefte die hierop aansluit.

Gouden resultaten

De doelstelling van de NKA voor het schooljaar van 2018/2019 is niet alleen behaald; hij is zelfs ruim overschreden! In totaal hebben zij 79% meer aanmeldingen voor de dagopleidingen en 39% voor de avondopleidingen ontvangen. Een mooie prestatie dus!

Voor het huidige schooljaar zijn er weer nieuwe doelstellingen gezet, die wij door middel van de slimme inzet van onder andere marketing automation, online advertising en social media wederom willen overstijgen.

Kunnen wij jou ook helpen? Neem dan contact met ons op!

 

Cases

ANWB – 82,5% stijging in organisch verkeer

Aan Online Marketeers de vraag om de online vindbaarheid van de ANWB te optimaliseren met Search Engine Advertising (SEA). Belangrijke eis? De specialisten moeten direct aan het werk kunnen. Onze senior SEA-specialisten schuiven snel aan.

Het complete verhaal

ArxGroep – Stijging in leads van 894%

De ArxGroep bedenkt en creëert digitale oplossingen voor vastgoedprofessionals. Steeds meer diensten, producten en transacties kunnen daardoor volledig online en digitaal afgehandeld worden. De ArxGroep zet zich in om ingewikkelde en tijdrovende processen eenvoudiger te maken door middel van slimme technologie.

Het complete verhaal

CB – Social strategie voor de langere termijn

Niet één, maar zelfs twee keer zorgde Online Marketeers voor tijdelijke versterking bij CB in verband met een (zwangerschaps)verlof. In deze twee perioden brachten we de volledige online marketingstrategie van CB en het label Hulpmiddelbezorgd in kaart en realiseerden we een aantal optimalisaties.

Het complete verhaal

GGN – +68% nieuwe klanten

GGN haakt Online Marketeers aan om haar online incassodienstverlening in de markt te zetten. We maken de website van GGN beter vindbaar in zoekmachines en zetten advertentiecampagnes op in Google. Het doel? Nieuwe klanten werven.

Het complete verhaal

Jetmail – +40% conversies

Online Marketeers is ingeschakeld om de online zichtbaarheid van Jetmail te verbeteren en meer bekendheid te verkrijgen via de social media kanalen en daarmee ook het aantal offerte aanvragen via de website te verhogen.

Het complete verhaal

Kardex Remstar – Verdubbeling leads

Een groot magazijn, inkomende bestellingen en hoge verwachtingen rondom levertijden. De automatische opslag- en orderpicksystemen van Kardex Remstar bieden uitkomst. Wij worden ingeschakeld om de internationale marktpositie van Kardex te versterken.

Het complete verhaal

Sunweb – Flexibele inzet van SEA-experts

Online Marketeers stapt aan boord op het moment dat er behoefte is aan extra capaciteit. Daarnaast wil Sunweb ook groeien. Duitsland in het bijzonder wordt gezien als groeimarkt. Er liggen volop kansen. Tijd om die ambitie om te zetten in actie!

Het complete verhaal

TPS – Customer journey meets online marketing

Hoe vind je goed gespecialiseerd technisch personeel? Zeker in deze tijd waarin alles geautomatiseerd wordt is het zoeken naar de spreekwoordelijke naald in een hooiberg. De vraag is groot en het aanbod klein.

Het complete verhaal

Videojet – Tijdelijke invulling met een topresultaat

De vraag aan Online Marketeers was om gedurende een half jaar alle online-activiteiten te monitoren, een actieplan op te zetten en de nieuwe digital marketeer mee te nemen in dit plan. Wij kregen hierbij hulp van ons zusterbedrijf Employity.

Het complete verhaal

VNO-NCW – Sturen op kwalitatieve bezoekers

VNO-NCW heeft Online Marketeers ingeschakeld vanwege onze expertise op het gebied van online marketing. Wij nemen de structurele uitvoering van alle online marketingwerkzaamheden voor onze rekening.

Het complete verhaal

Websitemigratieplan voor Kalibra

De website van Kalibra was aan vervanging toe. Hier hebben wij onze partner Hello There! voor ingesteld. Bij het live zetten van een nieuwe website is een website migratieplan superbelangrijk. Zeker als je je SEO-resultaten wilt behouden.

Het complete verhaal