TPS

Hoe vind je goed gespecialiseerd technisch personeel? Zeker in deze tijd waarin alles geautomatiseerd wordt is het zoeken naar de spreekwoordelijke naald in een hooiberg. De vraag is groot en het aanbod klein. Maar niet getreurd! TPS is in dit gat in de markt gesprongen en levert gecertificeerd technisch personeel uit de nieuwe EU-landen. Hun klantenbestand bestaat uit de meest toonaangevende Nederlandse partijen in de industriële en maritieme/offshore branche.

De basis (opnieuw) leggen

TPS bestaat al ruim 10 jaar en groeit nog altijd in zowel klanten als medewerkers. Om de wensen van de huidige klanten goed te kunnen blijven bedienen zijn we benieuwd naar hun mening over TPS. Dit hebben we door middel van een klanttevredenheidsonderzoek onder zowel grote als kleine klanten getoetst. In dit onderzoek werd onder andere gevraagd waarom men voor een samenwerking met TPS heeft gekozen, welke twijfels zij hadden voordat ze klant werden en wat TPS in hun ogen kan verbeteren. Ook hebben wij de bestaande uitingen van TPS onderzocht om te zien hoe deze verbeterd kunnen worden. Dit natuurlijk met het oog op potentiële nieuwe klanten en om zo de groei nog verder te stimuleren.

Tijdens de analyse viel het al snel op dat de klanten redelijk eensgezind waren over zowel de sterke als de zwakke punten. Deze punten hebben wij voor TPS inzichtelijk gemaakt in een uitgebreide analyse.

Willem de Jong

Business development

"We werken al jaren samen met Online Marketeers en ze nemen voor ons de volledige online marketing uit handen door de inzet van deskundige consultants."

 

What’s next?

Het klanttevredenheidsonderzoek leverde niet alleen inzicht in wat de huidige klanten van TPS vinden, maar biedt tegelijkertijd ook kansen om de communicatie te verbeteren. Wat vinden de klanten nou écht sterk aan TPS? En wat weerhield hen wellicht in eerste instantie om een samenwerking aan te gaan? Doordat we nu exact weten hoe de klant dit zou verwoorden, kunnen we de communicatie op zowel de website als op social media en in advertenties hierop aanpassen, zodat TPS “de taal van de klant spreekt”.

Verwerking in de customer journey

De volgende stap was het kritisch bekijken van de customer journey. Deze hebben we gecombineerd met de online marketingmiddelen die we op dit moment voor TPS inzetten. Dit hebben we vervolgens weer gecombineerd met de trefwoorden die uit het onderzoek naar voren kwamen, zodat we per fase in de klantreis de juiste boodschap kunnen overbrengen. Op deze manier begeleiden we de potentiële klant door de funnel in de richting van de conversie.

tps customer journey

Met de vernieuwde customer journey hebben we de online marketing werkzaamheden voor TPS kunnen inrichten op basis van de verwachtingen van de doelgroep. Zo lopen er onder andere nieuwe display banners, draaien er social mediacampagnes die specifieke doelgroepen targeten en is de content op de website aangepast. Daarnaast staan er nog vele andere werkzaamheden op het programma om de prestaties nog verder te verbeteren.

De eerste resultaten

De analyse van het klanttevredenheidsonderzoek is in december 2019 afgerond. De eerste optimalisaties zijn volgens plan in januari doorgevoerd, waardoor we nu de eerste resultaten kunnen analyseren. Zo zien we onder andere een positieve stijging van het conversiepercentage ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast benaderen steeds meer bedrijven TPS, nadat ze hen via social media of op een andere website hebben gezien. Hieruit kunnen we concluderen dat de uitingen bij de juiste doelgroep worden getoond.

Kan jij, net als TPS, een frisse blik gebruiken op jouw customer journey in combinatie met jouw online marketingstrategie? Wij helpen je snel met een betere conversie: meer leads, meer klanten! Neem hiervoor geheel vrijblijvend contact met ons op!

Cases

ANWB – 82,5% stijging in organisch verkeer

Aan Online Marketeers de vraag om de online vindbaarheid van de ANWB te optimaliseren met Search Engine Advertising (SEA). Belangrijke eis? De specialisten moeten direct aan het werk kunnen. Onze senior SEA-specialisten schuiven snel aan.

Het complete verhaal

ArxGroep – Stijging in leads van 894%

De ArxGroep bedenkt en creëert digitale oplossingen voor vastgoedprofessionals. Steeds meer diensten, producten en transacties kunnen daardoor volledig online en digitaal afgehandeld worden. De ArxGroep zet zich in om ingewikkelde en tijdrovende processen eenvoudiger te maken door middel van slimme technologie.

Het complete verhaal

CB – Social strategie voor de langere termijn

Niet één, maar zelfs twee keer zorgde Online Marketeers voor tijdelijke versterking bij CB in verband met een (zwangerschaps)verlof. In deze twee perioden brachten we de volledige online marketingstrategie van CB en het label Hulpmiddelbezorgd in kaart en realiseerden we een aantal optimalisaties.

Het complete verhaal

GGN – +68% nieuwe klanten

GGN haakt Online Marketeers aan om haar online incassodienstverlening in de markt te zetten. We maken de website van GGN beter vindbaar in zoekmachines en zetten advertentiecampagnes op in Google. Het doel? Nieuwe klanten werven.

Het complete verhaal

Jetmail – +40% conversies

Online Marketeers is ingeschakeld om de online zichtbaarheid van Jetmail te verbeteren en meer bekendheid te verkrijgen via de social media kanalen en daarmee ook het aantal offerte aanvragen via de website te verhogen.

Het complete verhaal

Kardex Remstar – Verdubbeling leads

Een groot magazijn, inkomende bestellingen en hoge verwachtingen rondom levertijden. De automatische opslag- en orderpicksystemen van Kardex Remstar bieden uitkomst. Wij worden ingeschakeld om de internationale marktpositie van Kardex te versterken.

Het complete verhaal

Sunweb – Flexibele inzet van SEA-experts

Online Marketeers stapt aan boord op het moment dat er behoefte is aan extra capaciteit. Daarnaast wil Sunweb ook groeien. Duitsland in het bijzonder wordt gezien als groeimarkt. Er liggen volop kansen. Tijd om die ambitie om te zetten in actie!

Het complete verhaal

VNO-NCW – Sturen op kwalitatieve bezoekers

VNO-NCW heeft Online Marketeers ingeschakeld vanwege onze expertise op het gebied van online marketing. Wij nemen de structurele uitvoering van alle online marketingwerkzaamheden voor onze rekening.

Het complete verhaal

Videojet – Tijdelijke invulling met een topresultaat

De vraag aan Online Marketeers was om gedurende een half jaar alle online-activiteiten te monitoren, een actieplan op te zetten en de nieuwe digital marketeer mee te nemen in dit plan. Wij kregen hierbij hulp van ons zusterbedrijf Employity.

Het complete verhaal

NKA – Topresultaat dankzij marketing automation

Om de doelstelling van de Nederlandse Kappersakademie te verwezenlijken, is aan ons gevraagd om een slimme online marketingstrategie neer te zetten.

Het complete verhaal

Websitemigratieplan voor Kalibra

De website van Kalibra was aan vervanging toe. Hier hebben wij onze partner Hello There! voor ingesteld. Bij het live zetten van een nieuwe website is een website migratieplan superbelangrijk. Zeker als je je SEO-resultaten wilt behouden.

Het complete verhaal