VNO-NCW

VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Online Marketeers is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt gebundeld in een maandelijkse fysieke oplage.

De uitdaging van VNO-NCW

Online Marketeers is ingeschakeld voor de structurele uitvoering van alle online marketingwerkzaamheden. Door de digitalisering heeft VNO-NCW behoefte aan “een schaap met vijf poten”. Met een online marketeer op locatie, ondersteund door een online marketingconsultant en een team van specialisten, sluiten wij perfect aan op deze behoefte.

We richten ons voornamelijk op het vergroten van de online zichtbaarheid. Zo is het van belang dat de content bij een zo groot mogelijk deel van de doelgroep terechtkomt. Deze doelgroep loopt uiteen van politici tot het brede publiek. De content wordt verspreid via artikelen, columns, evenementen en zelfs met aftermovies. Online Marketeers is ingeschakeld om deze content bij de juiste personen te brengen met een multi-channel strategie.

Karin Bojorge

Hoofdredacteur Opinieblad Forum

"Enthousiast en deskundig. Dat is iedere online marketeer van Online Marketeers met wie we tot nu toe hebben gewerkt. Onmisbaar om daadwerkelijk resultaten te halen met onze content. En een grote hulp bij het bepalen van nieuwe strategieën."

Onze oplossing

Er is een social mediastrategie ontwikkeld waarbij verschillende kanalen worden gebruikt om de boodschap van VNO-NCW naar buiten te brengen. Hierin zijn onder andere de doelgroepen vastgesteld voor de gesponsorde content op Facebook en LinkedIn. Naast social media zetten we ook online advertising in via Google Ad Grants, waardoor het bereik via de zoekmachines aanzienlijk is vergroot.

Online Marketeers heeft in samenspraak met VNO-NCW de KPI’s (key performance indicators) bepaald en dynamische dashboards ontwikkeld. Hiermee zijn alle resultaten inzichtelijk voor zowel de online marketeer als de opdrachtgever. De campagnes worden continu gemonitord en geoptimaliseerd aan de hand van actuele resultaten.

Recentelijk zijn de initiële middelenmix en de huidige wensen van VNO-NCW naast elkaar gelegd. Op basis van nieuwe inzichten is er gekozen om in mindere mate te sturen op het bereik van de artikelen en meer op de kwaliteit. Om de kwaliteit van de campagnes te bepalen, wordt er gebruik gemaakt van conversies die inzicht geven in het aantal gelezen artikelen. Door slimme triggers in te stellen met Google Tag Manager, meten we de ‘scrolldiepte’ op een pagina in relatie met de tijd van een gebruiker op de site. Zo meten we of een artikel daadwerkelijk wordt gelezen.

Wat is het resultaat?

Analytics
We sturen nu op de kwaliteit van de websitebezoekers, waardoor de sessieduur met 143% is verhoogd. Daarnaast is ook het bouncepercentage gedaald, wat tevens een indicatie is van een kwalitatieve bezoeker.

statistieken vno
(Stijging 2019 (blauw) vs. 2018 (oranje))

Google Ads
Met het gebruik van het Google Ad Grants-account worden er maandelijks 51.000 (gratis) weergaven gegenereerd met een conversiepercentage van 8%. Dit levert meer dan 4.000 conversies op per maand.

Social

Doordat we de focus van kwantiteit naar kwaliteit hebben verlegd, is er ook gekeken naar de kanalen die hierbij aansluiten. Het gevolg hiervan is dat een deel van de social advertising is verplaatst van Facebook naar LinkedIn, omdat het percentage gelezen artikelen via LinkedIn Ads bijna drie keer zo hoog is dan via Facebook Ads (5,78% vs. 15,76%).

 

Door continu te testen is er een optimale combinatie gevonden van de biedstrategie en de doelstelling voor social mediacampagnes die aansluit op de kwalitatieve doelstelling van VNO-NCW.

Dankzij alle optimalisaties is er onder andere een stijging in het conversiepercentage van 1,3% vanuit LinkedIn gerealiseerd. Daarnaast is er door het optimaliseren van de LinkedIn bedrijfspagina een toename in het interactiepercentage te zien van 39%. In combinatie met een groei van het aantal weergaven met 664% is er een forse boost van de kwalitatieve metrics te zien.

Nieuwsgierig geworden?

Wil jij ook meer kwalitatieve bezoekers op jouw website? Of werk je bij een non-profit organisatie en wil je Google Ad Grants inzetten? Wij helpen je graag! Al vanaf 1 dag in de week kan je onze expertise inzetten. Allround of juist gespecialiseerd. Neem contact op voor meer info!

Andere cases

ANWB – 82,5% stijging in organisch verkeer

Aan Online Marketeers de vraag om de online vindbaarheid van de ANWB te optimaliseren met Search Engine Advertising (SEA). Belangrijke eis? De specialisten moeten direct aan het werk kunnen. Onze senior SEA-specialisten schuiven snel aan.

Het complete verhaal

ArxGroep – Stijging in leads van 894%

De ArxGroep bedenkt en creëert digitale oplossingen voor vastgoedprofessionals. Steeds meer diensten, producten en transacties kunnen daardoor volledig online en digitaal afgehandeld worden. De ArxGroep zet zich in om ingewikkelde en tijdrovende processen eenvoudiger te maken door middel van slimme technologie.

Het complete verhaal

CB – Social strategie voor de langere termijn

Niet één, maar zelfs twee keer zorgde Online Marketeers voor tijdelijke versterking bij CB in verband met een (zwangerschaps)verlof. In deze twee perioden brachten we de volledige online marketingstrategie van CB en het label Hulpmiddelbezorgd in kaart en realiseerden we een aantal optimalisaties.

Het complete verhaal

GGN – +68% nieuwe klanten

GGN haakt Online Marketeers aan om haar online incassodienstverlening in de markt te zetten. We maken de website van GGN beter vindbaar in zoekmachines en zetten advertentiecampagnes op in Google. Het doel? Nieuwe klanten werven.

Het complete verhaal

Kardex Remstar – Verdubbeling leads

Een groot magazijn, inkomende bestellingen en hoge verwachtingen rondom levertijden. De automatische opslag- en orderpicksystemen van Kardex Remstar bieden uitkomst. Wij worden ingeschakeld om de internationale marktpositie van Kardex te versterken.

Het complete verhaal

Sunweb – Flexibele inzet van SEA-experts

Online Marketeers stapt aan boord op het moment dat er behoefte is aan extra capaciteit. Daarnaast wil Sunweb ook groeien. Duitsland in het bijzonder wordt gezien als groeimarkt. Er liggen volop kansen. Tijd om die ambitie om te zetten in actie!

Het complete verhaal

Jetmail – +40% conversies

Online Marketeers is ingeschakeld om de online zichtbaarheid van Jetmail te verbeteren en meer bekendheid te verkrijgen via de social media kanalen en daarmee ook het aantal offerte aanvragen via de website te verhogen.

Het complete verhaal

Contact

Meer weten? Ik informeer je graag!

Kim van Gils - van der Velden

Managing Consultant Breda