VNO-NCW is een ondernemingsvereniging die de belangen van ondernemers behartigt. Dit doen zij op zowel nationaal als internationaal niveau. Online Marketeers is aangesloten bij de redactie van Opinieblad Forum. Sinds de digitalisering is er een belangrijke switch gemaakt, waarbij alle content eerst online wordt gepubliceerd en daarnaast wordt gebundeld in een maandelijkse fysieke oplage.
Online Marketeers is ingeschakeld voor de structurele uitvoering van alle online marketingwerkzaamheden. Door de digitalisering heeft VNO-NCW behoefte aan “een schaap met vijf poten”. Met een online marketeer op locatie, ondersteund door een online marketingconsultant en een team van specialisten, sluiten wij perfect aan op deze behoefte.
We richten ons voornamelijk op het vergroten van de online zichtbaarheid. Zo is het van belang dat de content bij een zo groot mogelijk deel van de doelgroep terechtkomt. Deze doelgroep loopt uiteen van politici tot het brede publiek. De content wordt verspreid via artikelen, columns, evenementen en zelfs met aftermovies. Online Marketeers is ingeschakeld om deze content bij de juiste personen te brengen met een multi-channel strategie.
Hoofdredacteur Opinieblad Forum
"Enthousiast en deskundig. Dat is iedere online marketeer van Online Marketeers met wie we tot nu toe hebben gewerkt. Onmisbaar om daadwerkelijk resultaten te halen met onze content. En een grote hulp bij het bepalen van nieuwe strategieën."
Er is een social mediastrategie ontwikkeld waarbij verschillende kanalen worden gebruikt om de boodschap van VNO-NCW naar buiten te brengen. Hierin zijn onder andere de doelgroepen vastgesteld voor de gesponsorde content op Facebook en LinkedIn. Naast social media zetten we ook online advertising in via Google Ad Grants, waardoor het bereik via de zoekmachines aanzienlijk is vergroot.
Online Marketeers heeft in samenspraak met VNO-NCW de KPI’s (key performance indicators) bepaald en dynamische dashboards ontwikkeld. Hiermee zijn alle resultaten inzichtelijk voor zowel de online marketeer als de opdrachtgever. De campagnes worden continu gemonitord en geoptimaliseerd aan de hand van actuele resultaten.
Recentelijk zijn de initiële middelenmix en de huidige wensen van VNO-NCW naast elkaar gelegd. Op basis van nieuwe inzichten is er gekozen om in mindere mate te sturen op het bereik van de artikelen en meer op de kwaliteit. Om de kwaliteit van de campagnes te bepalen, wordt er gebruik gemaakt van conversies die inzicht geven in het aantal gelezen artikelen. Door slimme triggers in te stellen met Google Tag Manager, meten we de ‘scrolldiepte’ op een pagina in relatie met de tijd van een gebruiker op de site. Zo meten we of een artikel daadwerkelijk wordt gelezen.
Analytics
We sturen nu op de kwaliteit van de websitebezoekers, waardoor de sessieduur met 143% is verhoogd. Daarnaast is ook het bouncepercentage gedaald, wat tevens een indicatie is van een kwalitatieve bezoeker.
Google Ads
Met het gebruik van het Google Ad Grants-account worden er maandelijks 51.000 (gratis) weergaven gegenereerd met een conversiepercentage van 8%. Dit levert meer dan 4.000 conversies op per maand.
Social
Doordat we de focus van kwantiteit naar kwaliteit hebben verlegd, is er ook gekeken naar de kanalen die hierbij aansluiten. Het gevolg hiervan is dat een deel van de social advertising is verplaatst van Facebook naar LinkedIn, omdat het percentage gelezen artikelen via LinkedIn Ads bijna drie keer zo hoog is dan via Facebook Ads (5,78% vs. 15,76%).
Door continu te testen is er een optimale combinatie gevonden van de biedstrategie en de doelstelling voor social mediacampagnes die aansluit op de kwalitatieve doelstelling van VNO-NCW.
Dankzij alle optimalisaties is er onder andere een stijging in het conversiepercentage van 1,3% vanuit LinkedIn gerealiseerd. Daarnaast is er door het optimaliseren van de LinkedIn bedrijfspagina een toename in het interactiepercentage te zien van 39%. In combinatie met een groei van het aantal weergaven met 664% is er een forse boost van de kwalitatieve metrics te zien.
Wil jij ook meer kwalitatieve bezoekers op jouw website? Of werk je bij een non-profit organisatie en wil je Google Ad Grants inzetten? Wij helpen je graag! Al vanaf 1 dag in de week kan je onze expertise inzetten. Allround of juist gespecialiseerd. Neem contact op voor meer info!
Aan Online Marketeers de vraag om de online vindbaarheid van de ANWB te optimaliseren met Search Engine Advertising (SEA). Belangrijke eis? De specialisten moeten direct aan het werk kunnen. Onze senior SEA-specialisten schuiven snel aan.
De ArxGroep bedenkt en creëert digitale oplossingen voor vastgoedprofessionals. Steeds meer diensten, producten en transacties kunnen daardoor volledig online en digitaal afgehandeld worden. De ArxGroep zet zich in om ingewikkelde en tijdrovende processen eenvoudiger te maken door middel van slimme technologie.
Niet één, maar zelfs twee keer zorgde Online Marketeers voor tijdelijke versterking bij CB in verband met een (zwangerschaps)verlof. In deze twee perioden brachten we de volledige online marketingstrategie van CB en het label Hulpmiddelbezorgd in kaart en realiseerden we een aantal optimalisaties.
GGN haakt Online Marketeers aan om haar online incassodienstverlening in de markt te zetten. We maken de website van GGN beter vindbaar in zoekmachines en zetten advertentiecampagnes op in Google. Het doel? Nieuwe klanten werven.
Een groot magazijn, inkomende bestellingen en hoge verwachtingen rondom levertijden. De automatische opslag- en orderpicksystemen van Kardex Remstar bieden uitkomst. Wij worden ingeschakeld om de internationale marktpositie van Kardex te versterken.
Online Marketeers stapt aan boord op het moment dat er behoefte is aan extra capaciteit. Daarnaast wil Sunweb ook groeien. Duitsland in het bijzonder wordt gezien als groeimarkt. Er liggen volop kansen. Tijd om die ambitie om te zetten in actie!
Online Marketeers is ingeschakeld om de online zichtbaarheid van Jetmail te verbeteren en meer bekendheid te verkrijgen via de social media kanalen en daarmee ook het aantal offerte aanvragen via de website te verhogen.
Hoe vind je goed gespecialiseerd technisch personeel? Zeker in deze tijd waarin alles geautomatiseerd wordt is het zoeken naar de spreekwoordelijke naald in een hooiberg. De vraag is groot en het aanbod klein.
De vraag aan Online Marketeers was om gedurende een half jaar alle online-activiteiten te monitoren, een actieplan op te zetten en de nieuwe digital marketeer mee te nemen in dit plan. Wij kregen hierbij hulp van ons zusterbedrijf Employity.
Om de doelstelling van de Nederlandse Kappersakademie te verwezenlijken, is aan ons gevraagd om een slimme online marketingstrategie neer te zetten.
VNO-NCW heeft Online Marketeers ingeschakeld vanwege onze expertise op het gebied van online marketing. Wij nemen de structurele uitvoering van alle online marketingwerkzaamheden voor onze rekening.
De website van Kalibra was aan vervanging toe. Hier hebben wij onze partner Hello There! voor ingesteld. Bij het live zetten van een nieuwe website is een website migratieplan superbelangrijk. Zeker als je je SEO-resultaten wilt behouden.
Managing Consultant Breda